31. decembra 2010

RELAX S JANE AUSTEN



Napriek tomu, že práve v tomto čase sa väčšina venuje prianiam všetkého dobrého do nového roku (tomu však budem venovať priestor neskôr), chcem ešte v tomto starom roku stihnúť napísať, ako si vážim každý deň voľna, kedy môžem relaxovať a v tomto - pre mňa stále sviatočnom čase - si relax viac než inokedy spájam s menom Jane Austenovej.


Už dávno ma uchvátila doba "starého Anglicka" a v jej knihách som našla kúsok romantiky bez zbytočnej presladenosti s trefnými opismi prostredia i postáv (ktorých charakterový ekvivalent by som asi poľahky našla aj v dnešných časoch, tak málo sa ľudská povaha mení storočiami...).


Pod vianočným stromčekom som si našla ďalší poklad v podobe obľúbenej edície kníh od Jane Austen - Mainsfield Park:
Už som hrdým vlastníkom týchto nádherných kúskov a plánujem k nim pridať aj ďalšie:


A k tomu naviac si konečne niektorá TV zaradila do programu aj sfilmovanú podobu jej diela, preto ešte teraz vo mne doznievajú dojmy a pocity z krásneho filmu Pýcha a predsudok (Pride & Prejudice):






A keďže trochu vnesenie kúska romantiky do nášho tak veľmi reálneho sveta nikdy nezaškodí, prajem aj Vám, aby ste možno v knihách Jane Austen, či filmoch podľa jej diel, našli tiež kúsok starosvetského tajomna a aspoň na chvíľu ste mohli snívať o "svojom pánovi Darcym".....


PRAJEM KRÁSNE CHVÍLE :o))

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára